Krasa.cz

Rubrika ‘Parfémy’

Parfém je bezpochyby stejně důležitý, jako upravené vlasy a dokonalý make-up. Vědět bychom ale měli, že ne každá vůně se hodí pro jarní nebo dokonce letní období. Vášnivé, těžké parfémy si nechte na zimu. Není pravda, že parfém musíte vypotřebovat a tak používáte vyloženě zimní vůně i v létě. Vždy kupujte parfémy s dostatečně dlouhou dobou použitelnosti a pak si můžete dovolit zimní parfém začátkem jara odložit a vytáhnout ho zas až na podzim. Výhod to má hned několik.

1.nebudete vonět nepatřičně
2.parfém se vám při střídání neomrzí

Možná vás napadne, že jako naprostý laik letní parfém na první pohled nebo přivonění nepoznáte. Některé letní parfémy mají dobu, na kdy jsou určeny přímo v názvu, například Eternity Summer a podobně. Orientovat se můžete také podle slov aqua, light a podobně. Co se barev flakonů jarních a letních parfémů týče, jsou většinou průzračné nebo světle modré. Naopak zimní parfémy jsou do žluta a červena.

A jaké letní parfémy jsou v kurzu toto léto?

letni parfemyTuto sezónu je stejně jako v několika předcházejících, číslem 1 parfém Dolce&Gabbana Light Blue. Hodí se pro mladé slečny stejně jako pro vyzrálé dámy. Na každé kůži voní jinak, ale vždy nádherně, jemně a čistě. Právě pro neodolatelnou čistou vůni je tolik oblíbený. Jelikož se zdaleka nejedná o novinku, seženete tento parfém za super cenu. Udělat si tedy radost může každá z nás. K dostání je navíc v různě velkých flakóncích. Dokoupit můžete také tělové mléko a další výrobky dané řady. Stejně tak není žádnou novinkou ani parfém Versace Versense, který byl uveden na trh již v roce 2009. Svěží vůně se hodí zejména pro aktivní, smyslné ženy.

Pokud chcete přece jen změnu, zkuste letní vůni Armani Acqua di Gioia, kterou jistě znáte z reklamy. Opět se jedná o lehkou vůni vhodnou pro teplé období. Vůně navozuje klid a harmonii a je inspirována přírodou. Třebaže byla uvedena na trh v roce 2010, u nás se začala prodávat později, proto ji klidně můžeme zařadit mezi žhavé novinky tohoto léta.

parfums hugo-bossMáte svůj oblíbený parfém? Ale poslední dobou ho v obchodě, kde jste si ho obvykle kupovala, hodně zdražili? Tak to je nejvyšší čas navštívit parfums.cz a za mnohem výhodnější cenu si ho objednat pomocí internetového obchodu.

Jak je vůbec možné, že jsou zde všechny kosmetické výrobky, nejen parfémy, o tolik levnější než kamenném obchodě? Je to tím, že Parfums.cz pracuje s mnohem menšími maržemi a také neplatí žádné drahé nájmy za pronájem prodejních prostorů na atraktivních místech ve velkých městech. Také nakupuje mnohem více zboží od různých dodavatelů a díky tomu jsou nákupní ceny výrazně nižší.

Takový nákup levných parfémů na e-shopu je velmi jednoduchá a pohodlná záležitost. Vyberete si konkrétní zboží v jednotlivých kategoriích nebo přes vyhledávání zboží, vložíte do košíku, kde si také nezapomeňte vybrat dárek za váš nákup. Následně si zvolíte způsob platby a doručení, ale také nesmíte zapomenout uvést přesně vaši adresu a e-mail, kam vám přijde kontrolní zpráva o přijetí objednávky. A většinou již druhý den se můžete radovat z nové, voňavé kosmetiky, která vám přijde až domů.

Ušetřete při nákupu parfémů pro sebe i svou rodinu

Všechny parfémy jsou originálním zbožím od certifikovaných dodavatelů, jedná se o naprosto stejné výrobky, které jsou dodávány i do kamenných obchodů.

Na webu parfums.cz naleznete parfémy pro ženy, muže, i dárkové sady, kterými jistě svým blízkým uděláte radost. Objevíte zde parfémy všech známých značek jako Armani, Calvin Klein, Guess, Adidas, Versace nebo třeba Hugo Boss. Také si můžete prohlédnout tipy na zaručeně úspěšné vůně, které si zamilujete a své okolí jistě okouzlíte.

Jaro už nás konečně přivítalo v plné své síle a každý zahazuje teplé kabáty a snaží se vypadat svěže, jarně, čistě. Stejně jako příroda se probouzíme k životu. Každého jistě lákají nákupy nového jarního oblečení a k tomu také neodmyslitelně patří i nová vůně.

Jaká by měla být jarní vůně?

versace jarni toaletni voda

Taková vůně by měla vystihovat jaro, určitě by měla být svěží a lehká. Velmi dobrou volbou pro toto období jsou i květinové vůně, vždyť jaro je čas rozkvětu všech stromů a květin. Mezi velmi oblíbené vůně patří také sladší varianty, můžou být i s nádechem ovoce.

Výběr správné vůně právě pro vás by neměl být neuvážený. To, že vám příjemně voní parfém vaší kolegyně v práci, neznamená, že bude přesně tak sedět i vám. Je to způsobeno tím, že každý člověk má úplně jinou přirozenou vůni své pokožky a při kontaktu s parfémem se může výsledná vůně velmi lišit. Proto také není jednoduché vybrat správnou vůni jako dárek.

Každý by také měl vybírat takový parfém, který není příliš silný nebo ostrý, aby nezpůsoboval nepříjemný pocit nebo dokonce bolest hlavy.

Nyní si můžeme zmínit některé parfémy, které se k jarnímu období hodí a díky nim bude třeba i vaše nálada lepší.

guess jarni parfemVsaďte na klasiku

Parfém Guess Guess je velmi známý dámský parfém, který má velmi lehkou svěží květinovou vůni. Jestliže jste romantická duše, jistě si tento parfém během chvíle zamilujete. Tato vůně se vám během delší doby používání nestane vtíravou či okoukanou, právě díky své svěžesti.

Versace Bright Crystal je vůbec jednou z nejvíce oblíbených parfémů mezi ženami. Díky vůni citrusových plodů působí zpočátku velmi svěže, později se rozvine v jemně sladkou s lehkými tóny magnólie či pivoňky. Výsledná vůně působí velmi čistě a jemně, což podtrhuje ženskost.

Na webových stránkách parfums.cz naleznete mimo těchto nezapomenutelných parfémů mnohé další, které vám mohou zpříjemňovat každý den.

V zimě se poněkud méně potíme. S teplotou těla ale souvisí také uvolňování parfému, který si stříkáme na krk nebo na zápěstí. Tato místa jsou volena, protože zde dochází k intenzivnímu pumpování krve cévami, které jsou poměrně blízko ke kůži.

parfemy na zimuPrávě teplota ale ovlivňuje vůni, a proto se nebojte v zimě sáhnout po intenzivnějších kořeněnějších vůních. Při jejich výběru se nakonec rozhodujte mezi dvěma favority. Buďte si ale jisti, že vám papírky, na které se parfém šplíchá v kamenných prodejnách a parfumériích, vám s rozhodováním nepomohou. Parfém totiž na každém voní jinak. Proto si jednoho favorita nastříkejte na jedno zápěstí, druhý na druhé. Asi po hodině, kdy se vůně parfému plně rozvine, se rozhodněte. Své zápěstí tedy očichávejte až v době, kdy se parfém dokonale spojí s pokožkou.

Pokud chcete ušetřit, shánějte se po parfémech v akci nebo v balíčcích. V balíčků mnohdy najdete sprchový gel, tělové mléko a podobně.

Nejdůležitější je složení

Jak bude parfém působit má na starost spousta jeho složek. Většinou se jedná o přírodní ingredience, jako je bergamot, pačula a podobně. Základní složky si také představíme.

Růžové lístky-růže je klasickou vonnou květinou, jejíž silice se objevují v nejednom parfému. Olej lisovaný z okvětních lístků je ovlivňován kvalitou květů. Právě proto se růže pro parfémy pěstují na slunných plantážích v Bulharsku a Středomoří.

Bergamot-pokud ho neznáte, představte si ho jako sytě zelenou limetku. Vonný olej se ale získává z kůry tohoto málo vzrostlého stromku nebo keře.

Jasmín-keř známý i u nás. V plném květu je jeho vůně natolik omamná, že i projít kolem keře nám mnohdy dělá problémy. V parfémech jsou jeho silice pomálu, zejména kvůli agresivitě, která dokáže překrýt všechny ostatní vůně. Zajímavostí je, že třebaže květy voní velmi intenzivně, obsahují velmi málo vonné silice. Na litr vonného oleje se spotřebují řádově miliony kvítků jasmínu.

Jistě mi dáte za pravdu, že každá dámská kabelka představuje takové malé skladiště různých druhů věcí a samozřejmě i takový mini obchod s kosmetickými pomůckami a přípravky.
Asi neznám ani jednu ženu, která by měla v kabelce alespoň malý nepořádek. Proto se neustále stáváme středem posměchu pro naše partnery, kteří prostě jednoduše nedokáží pochopit, proč zrovna v kabelce musíme nosit tolik pro ně nepotřebných věcí. A o pořádku ani nemluvě. Každá žena, tak i samozřejmě já u sebe, ať už v malé či velké kabelce, hrozně ráda nosím svůj oblíbený parfém či toaletní vodu. Velkým problémem ale je právě jejich neskladnost a hlavně ta tíha, kterou právě ten neforemný flakón představuje. Já sama právě i z úsporných důvodů nekupuji parfém v malém 30 ml balení. Myslím, že nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat malé parfémy. Protože právě cena malých balení vyjde ve většině případů dráž než právě mé oblíbené 100 ml balení.

Vlastní minibalení parfému

miniflakonyHledala jsem tedy řešení, jak ušetřit místo v mé kabelce a zároveň také mojí páteři. Ať sem z kabelky vytřídila i po nelehkém výběru dostatek věcí, právě flakón /samozřejmě skleněný/, představoval tu největší zátěž v mé kabelce. Nakonec se ale řešení našlo.
Na našem trhu je nabídka skvělých miniflakónů, které rázem vyřešili problém můj i ostatních žen. Jde o převratnou novinku na trhu. Jedná se o miniflakóny ve velikosti dámské rtěnky, který můžete ve své kabelce umístit na i to nejmenší místečko v kosmetické taštičce. Jsou k dostání v několika barevných odstínech. Pro opravdové dámy jsou i ve zlaté a stříbrné barvě. I pánům, kteří se neobejdou bez svého oblíbeného parfému je zde nabízena barva černá či tmavě modrá.

Vybírat je opravdu z čeho

Asi si řeknete, že je to skvělé, ale jak dostanu svůj oblíbený parfém právě do tohoto miniflakónu? Postup je velmi jednoduchý, který zvládne snad každý z vás. Ze svého oblíbeného parfému sejmete vrchní víčko, přiložíte miniflakón a jednoduše zapumpujete. Do miniflakónu se vejde 5 ml parfému, což je dostatečné množství pro každého. Pořizovací cena je zanedbatelná, a to pouhých asi od 100 Kč. Což je oproti ceně parfému v malém 30 ml balení opravdu daleko výhodnější a hlavně je to jednorázová investice.

Každý byt má svou nezaměnitelnou vůni. Ovšem podpořit ji můžete různými bytovými vůněmi a osvěžovači. Jako již běžně používáme osvěžovače na toaletě, proč je nepoužívat dnes a denně. Milé vůni našeho příbytku jistě prospěje také pohlcovač pachu v ledničce a podobné vychytávky.

bytove parfemyOsvěžovač vzduchu je levnější varianta bytového parfému. Ty se prodávají v různých vůních a samozřejmě provedeních. Tato vůně navíc vydrží v nezměněné intenzitě i několik měsíců. Dnes jsou k dostání krásné flakónky, které se nazývají aroma difuzéry. Jejích součástí jsou ratanové tyčinky, které jednoduše ponoříte do flakónku a jak nasává ratan parfém tím se uvolňuje vůně po Vašem bytě. Intenzitu volíme počtem přidaných tyčinek. Naprosto velmi jednoduché a efektivní řešení. V neposlední řadě musíme vyzdvihnout i design, který se s klasickými vůněmi do zásuvky vůbec nemohou srovnávat.

Ovšem na druhou stranu jsou vůně do elektrické sítě pravděpodobně stále nejprodávanějším artiklem. Na výběr máte nejen různé vůně, ale také různé strojky. Ty nabízejí možnost regulace intenzity jednoduchým otočením kolečka. V nabídce hypermarketů a drogerií ale najdete i vůně, které obsahují flakonky se dvěma i třemi vůněmi. Tak vás vlně neomrzí a nezvyknete si na ni. Náš nos si totiž po čase na pachy i vůně zvyká. Proto málokterá žena kupuje jeden druh parfému víckrát za sebou. To stejné platí i pro bytové parfémy. Pro návštěvy ale stále budete hvězdou, protože váš interiér zdaleka nebude „vonět“ po obnošeném prádle, odpadkovém koši, sifonu a podobně.

V dnešním článku se zaměříme na začátky slavné návrhářky. O jejím dětství a mládí se dočtete ZDE.

Coco se vrhla do světa módy doslova po hlavě…

znacka coco chanelZačala tvořit jednoduché, zato nápadité klobouky pro odvážné ženy z francouzské smetánky, ale ačkoli se rychle stala oblíbenou, její dosavadní přítel Balsan jí nechtěl poskytnout víc než malý pracovní prostor ve svém domě, zkrátka ji chtěl mít jen pro sebe. Coco tedy neváhala a utekla mu do Paříže s novým milencem s přezdívkou Boy – opět pohádkově bohatým. První Gabriellin obchod s klobouky v pařížské Rue Cambon na sebe nenechal dlouho čekat a slavil úžasný úspěch. Coco vždy dokázala vycítit příležitost, a tak svou kariéru nepokračuje pod Eiffelovou věží, ale vydává se se svou módou do oblíbeného prázdninového letoviska v jižní Normandii. „Chci dát ženám možnost smát se a jíst, aniž by u toho musely omdlévat“, hlásá a svými jednoduchými letními oděvy bere všem vítr z plachet. Ona je první ženou v historii, která oblékla ženy!

Ani světová válka ji nemůže zastavit

Schopnost Gabrielle přizpůsobit se jakékoli situaci jí umožnila přežít první světovou válku. Jak? Vysoká móda ztratila ve válečném období smysl a svět potřeboval pracovní střihy. Mistři krejčovského řemesla zavírali své salony a s údivem hleděli na Gabrielle, která se pustila do šití oděvů z žerzeje – pružné vlněné látky, ze které se dosud šilo jen pánské spodní prádlo. Coco ovšem uměla udělat z nouze styl a slavila úspěch i v tomto krušném období. Neuvěřitelný úspěch má ale vždy svou daň. Pro Gabrielle byl tím trnem vztah s muži. Milionář Boy, kterého opravdu milovala, se oženil s dcerou bohatého aristokrata, protože Coco sice měla věhlas a postavení, ale neměla titul. O svého drahého se jako milenka dělila s urozenou manželkou. V roce 1919 došlo k události, která Coco téměř zlomila. Její milovaný Boy zahynul při dopravní nehodě. Coco se na dlouhé týdny uzavřela do sebe a přemýšlela o pomstě francouzské smetánce, která podle ní nesla vinu za Boyovu smrt. Coco si umínila, že všichni, co nad ní ohrnovali nos, se jí budou plazit u nohou. A jako vždy dosáhla svého, i když za své chování byla často odsuzována.

Pokud chcete vědět více, těšte se na další článek ze seriálu o nezapomenutelné Coco.

zdroj: Xparfemy.cz

Dnešní článek bude prvním dílem seriálu o Coco Channel, která, jak již název dnešního příspěvku napovídá, dobyla svět módy, do té doby svět mužů.

V neděli 19. srpna tomu bylo přesně 129 let, co ve francouzském Saumuru světlo světa poprvé spatřilo chudé děvčátko, které pokřtili Gabrielle Bonheur. Ačkoli její druhé jméno znamená v překladu „štěstí“, její dětství tak rozhodně nevypadalo. Při pohledu na smutnou tmavookou holčičku marně vyhlížející svého otce z oken sirotčince by nikdo neřekl, že právě ona jednou způsobí neuvěřitelnou módní revoluci. Řeč je o samotné Coco Chanel. Připomeňte si s námi výročí narození této ikony, připravili jsme pro vás několik perliček z jejího života.

Coco jako malá/mladá holka

mlada cocoDětství strávila v přísném a ponurém prostředí sirotčince, ale o prázdninách se u své tety věnovala svému nejoblíbenějšímu koníčku – šití. Po odchodu z klášterního prostředí se rychle vyučila švadlenkou v pánském salonu. Gabrielle ale toužila po něčem víc než sedět od rána do noci u šicího stolu. Toužila po slávě. Aby se svému snu aspoň trochu přiblížila, vystupovala v amatérském kabaretu, kam se s oblibou chodili bavit mladí důstojníci. Jedna ze dvou písniček jejího chudého repertoáru ´Qui qu´a vu Coco´ zpívala o Pařížance, která ztratila pejska jménem Coco. Mladá Gabrielle byla i přes svou hubenou, téměř chlapeckou postavu na jevišti tak přesvědčivá, že si od vojáků vysloužila přezdívku – Coco. Kdo by si ale myslel, že dvě protínající se C ve znaku Chanel vycházejí z jejího nového křestního jména, neměl by pravdu. Gabrielle „Coco“ Chanel si později zvolila značku, která existovala již mnohem dříve – dvě C byla totiž znakem jejího dědečka truhláře a mohla jí tak vždy připomínat, z jakých poměrů pochází.

Jak se chudá švadlenka dostala mezi francouzskou smetánku?

Docela jednoduše – v kabaretu si ji vyhlédl důstojník Balsan, milionář a milovník luxusního života. Gabrielle se chopila své šance a nechala se vytáhnout ze dna společnosti na její vrchol. Její duše ale špatně snášela, že se musí neustále podřizovat bohatému milenci a navíc – Gabrielle se v přepychu doslova nudila. Nakonec zvítězila její touha provokovat, a tak se 26letá Coco v době honzíků, krajek, kanýrů, korzetů a paraplíček objevuje na dostizích ve vázance svého milence a v kabátu jeho přítele. Pánské oblečení na ženě při společenské události! Neslýchané! A navíc model završila slamákem, který si sama vyrobila. Ženy utažené v korzetu až k omdlení a s obrovskými šlehačkovými klobouky na hlavách hleděly na její sportovní model nejprve znechuceně, ale hned na to závistivě. Právě tento provokativní počin stál na prahu její závratné kariéry.

zdroj: Xparfemy.cz

Třetí, poslední díl bude o vrcholu, ale také zajímavostech o vůdčí osobnosti módního světa, kterou Gabrielle Coco Chanel bezesporu je…

„Není ošklivých žen; jsou jen ženy, které se neumějí udělat krásnými.“
Coco Chanel

parfemy chanelCoco Chanel si v Paříži otevřela luxusní butik s ateliérem, ve kterém tvrdě pracovala na svých modelech. K cestě na vrchol vysoké společnosti bez mrknutí oka využívala mocné a bohaté muže své doby, kteří pro ni nebyli víc než trofejemi a můstkem do nejvyšší společenské vrstvy. Modely se značkou Chanel se staly módním diktátem a Coco představovala ikonu nové generace emancipovaných žen. Cesta z vrcholu na dno ale bývá rychlá a nečekaná. Přišla druhá světová válka. Coco, odhodlaná přežít za každou cenu, byla okolnostmi donucena uzavřít celý svůj módní dům. Otevřený zůstal jen obchod s parfémy, který si rychle oblíbily manželky nacistických důstojníků. Coco mezi nimi ve svých šestapadesáti letech dokonce našla o třináct let mladšího milence. Styky s okupanty ji ale přivedly na okraj propasti. Dokonce se zapojila do spiknutí proti Winstonu Churchillovi, ale operace se nezdařila. Po osvobození Paříže nastaly kolaborantům těžké časy a Coco nebyla výjimkou, dokonce byla na několik hodin zatčena. Prchla proto do Švýcarska, odkud sledovala vývoj poválečné módy. Diorovy kreace a haut couture plná krajek, volánů a skladů jí připadala odporná.

V roce 1954 tak začala pracovat na nejdůležitější kolekci svého života. Bylo jí sedmdesát jedna let, když se z exilu vrátila do Paříže, aby znovu zazářila a nechala svým konkurentům spadnout čelist. Plán tentokrát nevyšel. Francouzi vzývali Diora a nad modely Chanel ohrnovali nos, vzpomínka na Gabriellinu kolaboraci ještě nevybledla. Chanel zachránila Amerika – její výstředně jednoduché modely uchvátily bohaté Američanky a o novou kolekci se doslova praly. Časem ji opět vzala na milost i Francie a celá Evropa. Její modely byly vždy jedinečné, originální, jednoduché, praktické a luxusní. Coco měnila zaběhnutá pravidla a v 70. letech bylo jmění dříve chudé švadlenky kolosální. Ikona módního průmyslu dosáhla všeho, co si přála. Chybělo jí jediné – láska. „Člověk by neměl žít sám. Je to chyba,“ říkávala. Zemřela sama ve svém apartmá hotelu Ritz v nedožitých 88 letech.

Věděli jste, že…

•    Coco milovala černou a bílou, fascinovaly ji totiž roucha jeptišek ze sirotčince, kde trávila dětství. Inspiraci v neradostném dětství nacházela ostatně velmi často.
•    Proč Chanel No. 5? Coco šla proti proudu a místo poetického jména vybrala číslo jednoho ze vzorků, které jí parfumér Ernest Beaux, nabídl.
•    Jednoduché flakony odpovídaly její filozofii. Coco nechtěla, aby se parfém ztrácel v broušeném skle, naopak ho nechala vyniknout v obyčejném hranatém flakonu.
•    Coco měla vždy spíše chlapeckou postavu bez předností, které by mohla dávat na odiv. Proto volila jednoduché rovné střihy, které její nedostatky perfektně skryly. Vytvořila styl sama pro sebe, který svou dokonalostí oslovil miliony žen.

zdroj: Xparfemy.cz